۱۳درصد افت فروش کتابهای کاغذی در بریتانیا
نوشته شده توسط : brezzers

'اسب جنگی' پرفروش ترین کتاب در حوزه نوجوانان و 'یک روز' پرفروش ترین رمان در حوزه بزرگسالان بودند

در سال ۲۰۱۱ تعداد کتاب های کاغذی در بریتانیا به میزان ۱۳ درصد افت داشت و درآمد حاصل از فروش آن مجموعا به حدود ۱۵ میلیون پوند رسید.

کارشناسان کتاب، رکود اقتصادی، افزایش تولید و فروش کتابخوان های الکترونیکی، اقبال خوانندگان به خرید نسخه الکترونیکی کتاب ها و کاهش تعداد کتابفروشی ها را از جمله عوامل افت فروش کتاب های کاغذی می دانند.

بر اساس این آمار که از سوی موسسه نیلسن بوک اسکن منتشر شده، بدترین وضعیت در این زمینه در بازار کتاب های چاپ شده در حوزه بزرگسال اتفاق افتاده که تا حد ۲۴ درصد افت داشته است.

همچنین کتاب های کاغذی غیرداستانی تا ۱۴ درصد افت فروش را تجربه کرده است. کتاب های مربوط به کودکان و نوجوانان کمترین کاهش را داشته است و تنها ۹ درصد افت فروش را شاهد بوده است. در این زمینه اقبال خوانندگان نوجوان به کتاب هایی چون "اسب جنگی" بی تاثیر نبوده است.

ارقام سالانه فروش کتاب، از فوریه سال ۲۰۱۱ تا فوریه ۲۰۱۲ مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

دیوید والتر، تحلیلگر نیلسن بوک اسکن گفت: "ما در طول سال ۲۰۱۱ و در اوایل سال ۲۰۱۲ می بینیم که فروش کتاب های داستانی بزرگسالان بیشتر از سایر کتاب ها، پیوسته رو به کاهش بوده است."

به گفته او "این کاهش، نشانگر تاثیری است که افزایش اقبال به کتاب های الکترونیکی بر میزان فروش کتاب های کاغذی دارد. جابه جایی در فروش از کتاب های کاغذی به کتاب های دیجیتالی در حوزه کتاب های داستانی بزرگسال بیش از حوزه های دیگر اتفاق افتاده است."

پرفروش ترین کتاب سال ۲۰۱۱ در بریتانیا رمان "یک روز" نوشته دیوید نیکلز بوده است. نسخه ای از این کتاب نیز همراه با فیلمی که بر اساس آن اقتباس شد، در کتابفروشی ها عرضه می شد که این نسخه هم در رتبه هفتم فروش قرار گرفت.

جمع فروش هر دو چاپ این کتاب، مجموعا به ۹۷۶ هزار نسخه با ارزشی بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار پوند رسید.

در بازار کتاب در ایام کریسمس، کتاب آموزش آشپزی نوشته جیمی الیور پرفروش ترین کتاب ها در بخش غیر داستانی بود، به طوری که دو چاپ کاغدی از این کتاب در فهرست ۱۰ کتاب پرفروش سال قرار گرفت.

در بخش کتاب های کودک و نوجوان، پنج عنوان از مجموعه "یادداشت های روزانه یک بچه بی عرضه" (Diary of a Wimpy Kid) نوشته جف کینی در میان ۲۰ کتاب پرفروش سال ۲۰۱۱ بود.





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: